مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک‌ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه‌کرد ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گذر از بحران بدون بحران | جزئیات عملیات مهار سیل مشهد اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند
سرخط خبرها

علائم سرطانی مرگبار!

  • کد خبر: ۸۷۳۰۷
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
علائم سرطانی مرگبار!
انسان دارای دو کلیه است که این اندام‌های لوبیایی شکل زیر قفسه سینه در دو طرف ستون فقرات قرار دارند. وظیفه اصلی کلیه‌ها پالایش مواد زائد از خون و تبدیل آن‌ها به ادرار است. کلیه‌ها نیز مانند دیگر بخش‌های اعضای بدن انسان می‌توانند درگیر سرطان شوند و شایع‌ترین نوع آن سرطان سلول کلیه است.

به گزارش شهرآرانیوز، کلیه‌ ها از اندام‌های حیاتی بدن محسوب می‌شوند که وظیفه تصفیه خون و دفع مواد زائد از بدن را برعهده دارند.

با این حال، متاسفانه این اندام مانند سایر اندام‌های بدن ممکن است اسیر سرطان شود. برآورد می‌شود سالانه بیش از ۱۳۱ هزار نفر در جهان به دلیل ابتلا به سرطان کلیه جان خود را از دست می‌دهند.

خبر مسرت بخش این است که در صورت تشخیص به موقع این سرطان، امکان درمان آن وجود دارد. از همین رو، متخصصان همواره تاکید دارند افراد نسبت به علائم این بیماری آگاهی لازم را داشته و پس از مشاهده آن‌ها به پزشک مراجعه کنند.

سرطان کلیه زمانی بروز می‌کند که سلول‌های این اندام به صورت غیرطبیعی و غیرکنترل شده شروع به تکثیر می‌کنند. زمانی که این حالت بروز می‌کند سلول‌ های سرطانی بافت‌ها و اندام را درگیر کرده و ممکن است به سایر بخش‌های بدن نیز سرایت کنند.

متاسفانه زمانی که فرد به سرطان کلیه مبتلا می‌شود نمی‌توان برآورد کرد که تا چه زمانی زنده خواهد ماند. با این حال، اگر فرد به سرطان درجه چهارم کلیه مبتلا شود تنها ۵ سال زنده خواهد ماند. به همین دلیل توجه به این سرطان بسیار مهم است.

تحقیقات نشان داده است برخی از افراد مبتلا به سرطان علائم بیماری را نشان نمی‌دهند. معمولاً در این افراد سرطان کلیه زمانی تشخیص داده می‌شود که فرد برای سایر عوامل به پزشک مراجعه می‌کند و متخصص با معاینه و انجام آزمایش‌های مختلف پی به سرطان فرد می‌برد.

از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- وجود خون در ادرار:

به طور معمول اگر شاهد رنگ قرمز یا تیره ادرار هستید این موضوع می‌تواند نشان دهنده وجود خون باشد. این موضوع یکی از رایج‌ترین علائم سرطان کلیه است.

۲- تورم یا برجستگی در پهلوها:

گرچه سرطان کلیه کوچکتر از آن است که قابل تشخیص باشد، اما این موضوع می‌تواند گاهی باعث تورم یا برجستگی در پهلو‌ها شود.

۳- کاهش وزن

۴- درجه حرارت بالای بدن و تعریق شدید

۵- درد در پشت و در یک طرف که باقی مانده و از بین نمی‌رود.

۶- خستگی

۷- از دست دادن اشتها

۸- حالت عمومی ناخوشی

با مشاهده هر کدام از علائم بالا توصیه می‌شود به پزشک عمومی مراجعه کنید. برخی از این علائم می‌تواند با سایر بیماری‌های هم پوشانی داشته باشد. از این رو، پزشک عمومی پس از معاینه و تشخیص ابتدایی بیماری می‌تواند فرد را به یک متخصص برای تشخیص قطعی ارجاع دهد.

منبع: جام جم آنلاین

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->